DailyWeb – konferencia o slovenskom webe a sociálnych médiách

Včera som sa zúčastnila tretieho ročníka konferencie DailyWeb, ktorá sa konala v priestoroch hotela Gate One v Bratislave. Ak ste na konferencii neboli, no radi si prečítate niečo o jej priebehu, čítajte ďalej …

Zoznam prednášajúcich vopred napovedal, že čas strávený na konferencii bude využitý efektívne.

Rôzne prístupy k Social Media pre firmy
Prvý blok prednášok otvoril Michal Pastier zo Zaraguza Digital. Videla som niekoľko prednášok Michala Pastiera a preto som vedela, že nebudú chýbať graficky spracované názorné príklady. Dozvedeli sme sa viac o možnostich využitia Facebookových aplikácií pre šírenie povedomia o produkte alebo značke. Ako vždy kreatívne a nápadité.

Workshopy o poschodie nižšie

Presúvam sa o poschodie nižšie aby som sa pozrela na workhsopy prebiehajúce v dvoch miestnostiach. Pristavila som sa pri workshope spoločnosti Zutom, kde sa diskutovalo o možnosti rozposielania na mieru šitých zákazníckych newslettrov prostredníctvom riešenia graphicmail. Téma ma zaujala, preto som sa zdržala dlhšie a vypočula si informácie o tom, ako s nástrojom pracovať a využiť ho na efektívny marketing firmy.

Zahraničný prednášajúci – to nemôžem vynechať
Vraciam sa do hlavnej prednáškovej miestnosti, kde práve začína prednáška Gerta Van Mola o Leadershipe budúcnosti založenom na hodnotách a inováciách sociálnych médií. Názov krkolomný, no prednáška svieža, dynamická a podnetná. Gert Van Mol predniesol obraz novodobého riadiaceho pracovníka, ktorý vplyvom sociálnych médií vo svete za posledných 10 rokov mení svoju tvár z autoritatívneho, nedosiahnuteľného šéfa na človeka, ktorý je otvorený a vedie dialóg.

Oceňujem, že organizátori pozvali na túto konferenciu prednášajúcich zo sveta. Západný svet je predsa len o krok vpred a cítiť to aj na úrovni prednášok.

Obed
Prichádza čas obeda a presúvame sa na prízemie do príjemnej reštaurácie. Obed bol presne taký, ako sa na štvorhviezdičkový hotel patrí.

Druhý blok prednášok
Počas obeda bola veľká prednášková miestnosť rozdelená na dve samostatné časti, v ktorých poobede paralelne bežali rôzne prednášky. Ja sa rozhodujem pre prednášku Roberta Němca o Komplexnom pohľade na to ako sa stať na internete obľúbenou značkou. Ani jeho prednášku nevidím po prvýkrát. Dozvedám sa, že je vhodné používať viackanálový marketing a to, že najlepším marketingovým nástrojom v online svete je samotná webstránka. Webu treba venovať prioritnú pozornosť, pretože aj miniatúrne zmeny na webe môžu výrazne ovplyvniť výšku tržieb. Cesta návštevníka webu k tomu, aby sa z neho stal platiaci zákazník je väčšinou spletitá. Nie je ničím výnimočným, ak sa návštevník na web niekoľkokrát pred finálnym nákupom vráti. Google Analytics v správnosti zaznamenania cesty ku konverzii zákazníka zaostáva pred nástrojom Coremetrics, ktorý je vhodnejšie využívať. Z pohľadu rozšírenia marketingového obzoru bola pre mňa prednáška Petra Němca najprínosnejšia.

Netradičná internetová reklama – do kedy sa budú mediálky vyhovárať na to, že toto nejde?
Bannerová reklama je vhodnejšia pre šírenie povedomia o značke, dozvedám sa v úvode prednášky Tomáša Abaffyho. Kto však chce skutočne zaujať, musí staviť na kreatívnejšie formáty – zaujímavé a možno aj vtipné aplikácie, ktoré bude mať užívateľ chuť šíriť na internete sám.

Usability – nástroj na zvýšenie konverzií
Poslednou prednáškou, ktorú som si vypočula bola prednáška Pavla Valla z ui42. Ak od zákazníka chcem aby na mojom webe nakúpil, musím predvídať ako sa na webe bude správať. Musím mu uľahčiť cestu k nákupu v mojom obchode. Želaný efekt sa ale môže dostaviť až potom ako si otestujem usability webu. Toto bol hlavný odkaz prednášky Pavla Valla.

Konferencia naplnila moje očakávania o tom, že si prinesiem nový rozhľad a pohľad na inovatívne trendy v online svete. Tretí ročník konferencie DailyWeb bol o úroveň lepší ako predchádzajúci ročník.

Máte chuť navštíviť ďalší ročník konferencie ? Chodievate na zahraničné konferencie o webe? Pridajte svoj názor do diskusie!